Românii se lasă prinşi în abonamente pentru a prinde cele mai noi smartphone-uri
Din cauza preţurile ridicate, cei care vor să rămână pe cartelă se mulţumesc cu telefoane la mâna a doua
Telefoanele s-au schimbat însă obiceiurile rămân aceleaşi când vine vorba de comportamentul cumpărătorilor. Smartphone-urile sunt gadgeturi interesante, iar românii se încadrează în categoria celor care adoptă imediat noile tehnologii. În ultimii ani noile telefoane inteligente au venit în România la distanţe de timp mult mai mici faţă de alte ţări sau chiar au fost lansate concomitent, tot mai mulţi producători de telefoane mobile observând potenţialul pieţei locale.
Cel mai recent studiu realizat de GfK România despre piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată arată că doar în primele trei luni ale acestui an, piaţa a crescut cu 18%, până la o valoare totală de aproximativ 88 de milioane de euro.
Noile modele de smartphone-uri lansate în ultima perioadă au contribuit la creşterea acestui segment cu 58%, în timp ce o scădere a cererii pentru telefoane mobile a produs o rată de creştere negativă de -29% pentru aceste produse.
Apetitul pasionaţilor de telefoane mobile din România este o mină de aur pentru operatorii de telecomunicaţii mobile. Cei mai mulţi români vor telefoane mobile noi, iar pentru a nu se supune unui efort financiar prea mare la momentul achiziţiei, aceştia preferă să opteze pentru un abonament.
Un studiu Omnibus, publicat ieri de GfK România, arată că 82% dintre românii care deţin un telefon mobil declară că au cumpărat un gadget nou. Procentul este similar atât la telefonul mobil obişnuit cât şi la smartphone.
"Preferinţa pentru "nou" este susţinută în mare parte de ofertele avantajoase ale operatorilor de telefonie la aparatele noi, dar şi de dorinţa de a deţine un telefon proaspăt ieşit din fabrică, ca o garanţie a une