Creațiile designerilor români se vând din ce în ce mai bine nu doar peste hotare, ci și în țară. Și nu doar în magazine clasice, ci și pe net.
«Nu am preconizat de la bun început că vom avea o asemenea acoperire și că ne vom dezvolta așa de mult», mărturisește Mirela Bucovicean, proprietara Molecule F, prima platformă online de promovare şi vânzare a creaţiilor designerilor români.
Cât de mult? Businessul ei, lansat în întregime în vremuri de criză - într-o perioadă în care alți retaileri din segmentul fashion destinat clienților cu venituri peste medie și mari au ieșit din joc -, a ajuns, în trei ani pe piață, la o cifră de afaceri de 235.000 de euro.
E mult? E puțin? „Poate nu este o sumă mare – veniturile sunt din site, buticul de PR și alte businessuri conexe în strânsă legătură cu Molecule F -, dar nu este neapărat nici mică (...) lucrăm pe o piață nișată, cu un segment extrem de restrâns mai degrabă de cumpărători decât de cei care pot oferi“, precizează Mirela.
Povestea de business a Mirelei e una aproape americană. Primul contact cu moda l-a avut la 14 ani, când a început să muncească în atelierul de croitorie al mamei sale. De-atunci a lucrat în circa 15 industrii diferite – de la presă, publicitate și marketing până la imobiliare. Economist de profesie, a înființat prima ei firmă în 2006 - Roseberg Advisors, axată pe consultanţă şi brokeraj pentru mari investitori şi dezvoltatori. Dar a venit criza și, odată cu ea, Mirela a decis să facă „o pauză de carieră“. După mai bine de un an sabatic, în 2010, cu o investiție de 5.000 de euro, a pus bazele primului site de cumpărături dedicat exclusiv modei românești.
„Nu pot să spun că a fost neapărat un început ușor. Timp de șase luni am fost «one man company», făceam totul singură. Și așa, cu cheltuielile reduse la minimum, am amortizat și investiția“, povestește ea.
Acum, 36