România se află pe locul 13 în lume la exportul de mobilă şi abia pe locul 49 din punctul de vedere al consumului, arată studiul World Furniture Outlook realizat de CSIL, un institut independent din Italia, care analizează cele mai mari 70 de pieţe de mobilă din lume.
Mobila este unul dintre puţinele domenii din economie care au un aport pozitiv la balanţa comercială, exporturile fiind de patru ori mai mari comparativ cu importurile.
Însă diferenţa mare dintre locul ocupat la export şi cel privind consumul intern reflectă puterea de cumpărare scăzută a românilor şi faptul că se exportă mobilă din lemn masiv cu valoare adăugată mare, în timp ce pe piaţa internă se cumpără mobilă mai ieftină din materiale alternative. „Structura coşului de consum arată o pondere foarte mare a cheltuielilor de subzistenţă în România – alimente, băuturi, ţigări. Prin urmare există sume mici disponibile pentru achiziţia bunurilor de folosinţă îndelungată aşa cum este mobila. De asemenea, comportamentul de consum al consumatorilor s-a schimbat, existând tendinţa amânării investiţiilor în bunuri de folosinţă îndelungată, iar apetitul pentru creditele de consum a fost scăzut“, a spus Bogdan Belciu, partener în cadrul PwC România.
Exportul de mobilă a fost de 1,4 mld. euro anul trecut, producţia s-a ridicat la 1,8 mld. euro, iar vânzările pe piaţa internă sunt de peste 750 mil. euro.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 18.07.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256