In ciuda scaderii puterii de cumparare, majoritatea romanilor prefera sa cumpere produse IT si telecom noi, conform celui mai recent studiu GfK Omnibus.
Astfel, 82% dintre romanii care detin un telefon mobil declara ca au cumparat acest gadget nou. Procentul este similar atat la telefonul mobil obisnuit, cat si la smartphone.
Preferinta pentru „nou” este sustinuta in mare parte de ofertele avantajoase ale operatorilor de telefonie la aparatele noi, dar si de dorinta de a detine un telefon proaspat iesit din fabrica, ca o garantie a unei utilizari cat mai indelungate si fara probleme.
Conform datelor din cercetarea GfK Temax, valoarea totala a pietei de telefoane mobile si smartphone-uri noi a crescut cu 18% in primul trimestru al lui 2013 fata de aceeasi perioada a anului trecut, insumand 88 de milioane de euro, valoare estimata nesubventionata.
Noile modele de smartphone-uri lansate in ultima perioada au contribuit la cresterea acestui segment cu 58%, in timp ce o scadere a cererii pentru telefoane mobile a produs o scadere de 29% pentru aceste produse.
Exista insa si o categorie de utilizatori cu o sensibilitate crescuta la pret care prefera device-urile la mana a doua, achizitionate in special de la alte persoane, evitand interactiunea cu canalele oficiale (magazine online sau offline).
Intrebati despre modalitatea prin care au achizitionat telefonul, 81% dintre cei care au un telefon mobil clasic cumparat la mana a doua au avut drept furnizor o alta persoana.
Cei care detin cartele telefonice sunt in cea mai mare masura orientati catre achizitionarea unui telefon obisnuit la mana a doua. Aceasta reprezinta o solutie la indemana care nu necesita o investitie financiara foarte mare in contextul in care probabil nici valoarea lunara a cheltuielilor cu numarul respectiv nu este una