Locuitorii raionului Leova speră că în timpul vizitei de astăzi a preşedintelui României, Traian Băsescu la Chişinău, se va discuta şi despre reconstrucţia podului peste Prut, Leova-Bumbăta.
1 /.
Autorităţile locale din cele două ţări, interesate de inaugurarea acestui punct de trecere a frontierei, susţin că soarta proiectului va fi decisă după Summitul de la Vilnius, dacă va fi semnat Acordul de asociere Republica Moldova – Uniunea Europeană. Cei mai optimişti speră că lucrările vor demara în vara anului viitor.
Avantajele reconstrucţiei podului
Deschiderea unui punct de trecere a frontierei la Leova ar facilita accesul direct către România ceea ce ar duce indiscutabil la dezvoltarea economică a raioanelor din sud şi ar stimula turismul. În prezent, ca să ajungă în România, moldovenii din raioanele Leova, Cantemir, Cimişlia sunt nevoiţi să parcurgă peste 100 de kilometri până la vama Giurgiuleşti. Efrosinia Greţu, preşedinta raionului Leova, a vorbit despre importanţa construcţiei podului la Forumul economic transfrontalier al Euroregiunii Siret-Prut- Nistru, care a avut loc recent la Iaşi. Ideea a fost susţinută de Mircea Cozma, preşedintele Consiliului Judeţean Prahova. Acesta a menţionat că podul Leova-Bumbăta trebuie să devină o prioritate a regiunii de dezvoltare Sud- Muntenia.
Guvernul României a lansat trei proiecte pentru cooperarea la frontiera de est, punctul de trecere Leova-Bumbăta este una din priorităţi, în afară de construcţia traseului Iaşi-Ungheni, interconectarea reţelei de gaze a României cu cea a R. Moldova şi a sistemelor energetice din cele două ţări.
Valoarea sentimentală a proiectului
Despre reconstrucţia podului se discută de aproape 10 ani. Primul studiu de prefezabilitate a fost făcut în anul 2004. Acum acesta trebuie însă refăcut. “Pentru reconstrucţie near trebui circa opt milioane de euro. De la i