Segmentul crossoverelor de clasă mică este cel mai dinamic în acest moment de pe piaţa europeană, majoritatea constructorilor auto lansând un astfel de model în ultimul an. Pentru acest segment Nissan a dat tonul în 2010 cu Juke, iar acum s-au mai lansat Opel Mokka, Renault Captur, Peugeot 2008 iar acum şi Chevrolet Trax. Dintre modelel lansate până acum Juke, Mokka şi Trax dispun şi de versiuni cu tracţiune integrală, în timp ce francezii oferă doar tracţiune faţă. Dar, doar Mokka şi Trax oferă 4x4 şi pe un motor diesel, în timp ce Juke vine cu integrală doar pe versiunea de 1,6 litri benzină supraalimentată de 190 CP, care nu este însă prea economică.
Şi Mokka şi Trax.
Prin ce surprinde Trax piaţa? În primul rând prin faptul că este primul astfel de model disponibil cu un sistem de tracţiune integrală cuplat la un motor „decent” - în acest caz vorbim atât despre dieselul 1,7 litri CDTi 130 CP (care cuplat la tracţiune integrală costă de la 21.000 de euro cu TVA) dar şi cel pe benzină - de 1,4 litri supraalimentat şi care dezvoltă 140 CP – pornind de la 19.500 de euro, iar preţul de bază pentru modelul cu motorul pe benzină de 1,6 litri şi 115 CP cu tracţiune faţă este de 15.500 de euro. Spre comparaţie, Nissan Juke vine cu tracţiune integrală doar pe motorul 1,6 litri pe benzină, supraalimentat şi care dezvoltă 190 CP şi care costă de la aproape 24.500 de euro cu TVA, în condiţiile în care acesta dispune şi de cutie de viteze automată de tip CVT, în timp ce preţul de bază al acestuia pleacă de la 15.500 de euro, pentru motorizarea de 1,6 litri, benzină, 117 CP şi doar tracţiune faţă.
În ceea ce priveşte preţul, principalul concurent al Opel Mokka este Renault Captur, care vine de la 12.800 de euro cu TVA, pentru echiparea de bază şi motorul de 0,9 litri TCe 90 CP pe benzină, supraalimentat, dar care în această versiune nu vine nici măcar cu