Scaderea preturilor apartamentelor a dus si la o schimbare a comportamentului celor care isi cauta apartamente. O statistica realizata de Imopedia pe baza cautarilor de pe portal arata ca bucurestenii cauta mai mult apartamente mari in speranta ca vor gasi oferte care sa se plieze bugetului lor, dar si ca sunt tot mai multi cei care se uita la apartamente noi.
Numarul mare de oferte din piata ii determina pe clienti sa nu se mai grabeasca sa semneze actele de vanzare-cumparare asa cum se intampla perioada de varf a pietei imobiliare. Daca inainte de 2008, un apartament scos la vanzare isi gasea cumparator in cel mult doua luni, in aceasta perioada, un vanzator asteapta, in medie, intre sase si opt luni pana reuseste sa incheie tranzactia imobiliara.
In acest context, clientul este si mult mai dornic sa se informeze
"Utilizatorii devin si din ce in mai dornici sa se informeze. Astfel, timpul petrecut pe site de un utilizator a crescut cu 40%, fata de 2008, in zona de anunturi, in timp ce pe zona de stiri timpul petrecut pe site de utilizatori a crescut cu 70%", a spus Razvan Muntean, directorul general al Imopedia.ro pentru Wall-Street.ro.
O alta schimbare apare chiar in cautarile potentialilor clienti. Scaderea preturilor i-a facut pe utilizatorii portalului sa analizeze mai mult oferta de apartamente de dimensiuni mai mari, dar si zona de locuinte noi. Citeste si:Cat costa un apartament nou in apropiere de metrouCat te costa sa ai un apartament la cativa pasi de parcPreturile apartamentelor, din nou in scadere: ce orase sunt contra curentului
“Romanii au inceput sa vada tot mai mult avantajele pe care le ofera o locuinta noua. Spun acest lucru deoarece numarul persoanelor interesate sa se mute intr-un imobil nou este in continua crestere. Daca in 2008, doar 3% dintre clienti aveau ca prima optiune de cautare un apartament nou, in 2