Românii nu mai vor telefoane vechi. Un studiu Gfk arată că aceştia au preferat să cumpere telefoane noi, fie că e vorba de modele obişnuite, fără prea multe funcţii, fie că e vorba de smartphone-uri.
Peste 80% din românii care au un telefon mobil afirmă că prefere să cumpere numai aparate noi, această opţiune fiind susţinută de ofertele operatorilor telecom, dar şi de garanţia utilizării fără probleme, potrivit GfK, citată de Mediafax. „Preferinţa pentru nou este susţinută în mare parte de ofertele avantajoase ale operatorilor de telefonie la aparatele noi, dar şi de dorinţa de a deţine un telefon proaspăt ieşit din fabrică, ca o garanţie a unei utilizări cât mai îndelungate şi fără probleme“, se arată în cercetarea GfK Temax.
Valoarea totală a pieţei de telefoane mobile şi smartphone-uri noi a crescut cu 18% în primul trimestru din 2013, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, însumând 88 de milioane de euro, valoare estimată nesubvenţionată. Noile modele de smartphone-uri lansate în ultima perioadă au contribuit la creşterea acestui segment cu 58%, în timp ce segmentul de telefoane mobile obişnuite a înregistrat o scădere de 29%.
„Există însă şi o categorie de utilizatori cu o sensibilitate crescută la preţ care preferă dispozitivele la mâna a doua, achiziţionate în special de la alte persoane, evitând interacţiunea cu canalele oficiale (magazine online sau offline)“, se mai arată în studiul GfK. Telefoanele mai vechi sunt preferate în rândurile oamenilor care deţin cartele preplătite. Când vine vorba de abonaţi, aceştia optează pentru telefoane noi.
Există însă şi o dorinţă de a avea ce-i nou, dar fără a cheltui mai mult. În acest caz, bărbaţii, persoanele care au venituri personale mai mici de 1.000 lei, tinerii cu vârste între 19 şi 24 de ani şi utilizatorii de cartele prepay sunt interesaţi să cumpere dispozitive second hand. 75% din p