Unii bolnavi care ajung la Spitalul Roman îşi fac carte de identitate abia pe patul spitalului. Pentru serviciul social al spitalului, munca este dificilă, pentru că mulţi bolnavi sunt din mediul rural.
Spitalul Municipal de Urgenţă Roman se confruntă cu situaţii în care bolnavii internaţi nu au niciun act de identitate. În aceste condiţii, este contactat serviciul social al instituţiei sanitare, care trebuie să ia legătura cu serviciile sociale din cadrul primăriilor de care aparţin aceşti bolnavi şi să se ocupe de formalităţile pentru obţinerea unei cărţi de identitate. Procedura este destul de anevoiasă, mai ales că, în cazul acestor pacienţi, în afara serviciilor de urgenţă, celelalte servicii medicale acordate nu sunt decontate de către casa de asigurări. De aceea, medicul Cătălina Pălăncianu, managerul interimar al spitalului, consideră că introducerea cardului electronic de sănătate este un lucru benefic pentru sistemul sanitar.
“Întâmpinăm probleme în activitatea noastră, pentru că încă internăm persoane care nu au buletin sau un cod numeric personal şi pentru care nu putem face formalităţile legale pentru a deconta servicile medicale. Chiar în aceste zile, ni s-au semnalat două situaţii, unul dintre pacienţi fiind chiar romaşcan. Sunt cazuri sociale cu patologie severă. Unul dintre ei a fost internat la Spitalul de Pneumoftiziologie din Bacău, care ne-a informat de acest caz. Împreună cu asistentul nostru social şi cu Primăria Roman, trebuie să rezolvăm această situaţie, pentru că pacientul nu are buletin. Noi, în cursul internării, când vedem că pacientul nu are buletin, contactăm autorităţile să rezolvăm aceste situaţii, cele mai multe din ele fiind cazuri sociale”, a afirmat medicul Cătălina Pălăncianu.
Deşi nu sunt multe astfel de situaţii, ele sunt complicate, pentru că presupun o colaborare între mai multe instituţii. Cele mai multe