Companiile germane se bazează în tot mai mare măsură pe piaţa din Statele Unite, în contextul recesiunii din zona euro şi încetinirii din China, iar exporturile peste ocean reprezintă un element critic pentru creşterea economică a Germaniei, potrivit unei analize a Wall Street Journal (WSJ).
Trendul este subliniat de datele economice recente, inclusiv de creşterea încrederii investitorilor germani în economie în luna iulie, după trei luni consecutive de declin.
“În SUA are loc o renaştere pentru companiile germane”, comentează pentru WSJ Andreas Rees, economist la UniCredit Frankfurt.
Exporturile către SUA, a doua mare piaţă externă pentru Germania după Franţa, au crescut în primele patru luni cu 3,5% faţă de nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor UniCredit.
În acelaşi timp, livrările către Franţa au coborât cu 1,2%, iar exporturile către China cu 2%. China este pe locul 5 în topul pieţelor de export pentru Germania. Exporturile germane către China au crescut constant după criza financiară asiatică de la sfârşitul anilor ’90.
Exporturile reprezintă 40% din economia germană, care generează o treime din Produsul Intern Brut al zonei euro, find de departe cea mai mare putere economică a Europei.
Experţii BGA, un grup patronal care reprezintă 60.000 de companii germane cu activităţi în zona comerţului, anticipează că exporturile către SUA vor creşte cu 15% în acest an, la o cifră de afaceri de circa 100 miliarde euro, aproape de nivelul livrărilor către Franţa.
Sectorul auto, industria chimică şi cea a utilajelor pentru industria energetică şi metalurgie sunt cele mai performante ramuri ale economiei germane în ceea ce priveşte exporturile peste ocean.
Exporturile zonei euro către SUA au crescut cu 2% în primele patru luni ale anului, în timp ce livrările către China au coborât cu 3%, potrivit datelor