Am fost foarte curioasă să văd raportul de activitate al ministrului delegat pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri şi Turism. Voiam să-mi fac o idee în ce măsură activitatea de comunicare extrem de intensă se suprapune peste rezultate manageriale promise.
Singurul cuvânt la care mă pot gândi este „diletantism”. Grosier şi brutal, aproape agresiv pentru oricine a făcut în viaţa sa un raport de activitate. Cred că şi un consilier local dintr-o comună încă neracordată la sistemul de electrificare ar fi avut mai multă coerenţă în redactarea unui astfel de document: de la stilul foarte personal (aproape colocvial), până la cifre şi programe aruncate cu furca ca să se consume ceva mai multă hârtie şi jurnaliştii să aibă greutate asupra lor în drumul de întoarcere spre redacţii.
Mă veţi întreba ce este în raportul cu pricina. Mai nimic de interes. Nu sunt prezentate nici cheltuielile ministerului, nici efectele atinse, nici evoluţii semnificative. Îmi şi imaginez cum a decurs conferinţa de presă:
Reporter: Aţi avut vreun proiect dus până la capăt?
Ministru: Da.
Reporter: Care?
Ministru: Nu pot să vă spun acum.
Reporter: Ce proiecte de investiţii s-au realizat?
Ministru: Mai multe.
Reporter: Cât au costat acestea şi unde sunt?
Ministru: Dacă aveţi şi altă întrebare...
Reporter: Care este bugetul ministerului şi cum arată execuţia bugetară de până acum?
Ministru: Nu ştiu... Nu e problema mea. Să fie clar: nu sunt contabil.
Reporter: Cum vă explicaţi scăderea din ultimele luni din turism?
Ministru: Noi avem proiecte pentru şase produse turistice. Urmează să le facem logouri.
Reporter: Aţi cerut mai mulţi bani la rectificarea bugetară. Despre ce sumă este vorba şi pentru ce vor fi folos