Infiintarea unei agentii imobiliare poate fi privita ca o oportunitate, in conditiile in care numarul tranzactiilor imobiliare este in crestere si pe piata exista o concurenta slab pregatita. Mai mult, deschiderea unei agentii imobiliare presupune o investitie minima si riscuri mici, spun oficialii Asociatiei Brokerilor Imobiliari (ABI).
„Pentru a-ti deschide o agentie imobiliara ai nevoie de capital uman. Ai nevoie de agenti imobiliari pe care sa-i instruiesti. In rest, nu ai nevoie de utilaje sau de stocuri de marfa. Nu ai nevoie de investitii majore. Este mai ieftin sa-ti deschizi o agentie imobiliara decat o gogoserie. Pentru o gogoserie iti trebuie utilaje, care sunt destul de scumpe. Pentru a deschide portile unei agentii imobiliare trebuie sa ai un calculator, un birou, un telefon si o masina. Amortizarea investitiei se face imediat, in cateva luni”, a declarat Dragos Vilceanu, presedintele Asociatiei Brokerilor Imobiliari (ABI).
Daca in 2008 oamenii faceau imobiliare doar pentru ca obtineau castiguri fabuloase intr-un timp record, acum romanii se indreapta catre afacerile din imobiliare pentru ca pot patrunde usor in acest domeniu, aloca investitii minime pentru o astfel de afacere, isi asuma riscuri mici si au sansa de a castiga bine daca sunt profesionisti.
Pentru a-ti deschide o agentie, tot ce trebuie sa faci este sa urmezi un curs de 5 zile (3 zile de traininguri si 2 zile de practica), in valoare de 500 de lei, pentru a obtine acreditarea de broker imobiliar si sa-ti infiintezi un SRL.
In ultimii ani, s-a observat ca in piata au aparut numeroase „buticuri imobiliare”. Acestea sunt agentii imobiliare care nu angajeaza mai mult 4-5 agenti imobiliari. Brokerii din cadrul acestor agentii de dimensiuni mici activeaza pe segmente de piata care nu se concureaza.
Oficialii ABI atrag totusi atentia a