Aradul nu va mai avea Staţia CFR Marfă, iar desfiinţarea acesteia va fi urmată de disponibilizări. În jur de 100 de angajaţi ai CFR Marfă ce aparţin de Regionala CFR Timişoara vor fi disponibilizaţi din toamnă. Sătui de lipsa de perspective şi stimulaţi de Ordonanţa 36, privind salariile compensatorii, mulţi ceferişti vor să se înscrie pe lista de disponibilizări voluntare. Se pare însă că Ministerul Transporturilor vrea să aplice măsuri economice şi în cazul ceferiştilor care rămân în sistem. Pusă în discuţie este reducerea programului de muncă, de la cinci, la patru zile de muncă pe săptămână, prin care, salariile ar fi reduse implicit cu 20 la sută.
CFR Marfă stă pe butuci. La ultimile discuţii privind soarta companiei s-a luat decizia concedierii a 1.500 de ceferişti din sectorul de marfă, din întreaga ţară. Cert este că, primii pe lista de concediere vor fi angajaţii care vor să părăsească sistemul de bună voie, cu gândul la salarii compensatorii. Într-un comunicat, Ministerul Transporturilor menţionează: „Restructurările de personal de la CFR SA, CFR Călători şi CFR Marfă se vor face prin disponibilizări voluntare, iar angajaţii acestor companii vor beneficia de prevederile OUG 36/2013, privind aplicarea în perioada 2013-2018 a unor măsuri de protecţie so- cială acordată persoanelor disponi- bilizate prin concedieri colective efectuate în baza planurilor de disponibilizare“.
De groaza că vor primi salarii diminuate, sătui de restructurări şi conştienţi că viitorul sectorului de marfă nu sună deloc bine, ceferiştii chiar vor să fie disponibilizaţi. Astfel, se pot alege cu salarii compensatorii timp de 24 de luni. Staţia CFR Marfă Arad va fi desfiinţată pentru că nu mai are activitate, pe fondul lucrărilor la Coridorul IV Pan-european. „Din sectorul CFR Marfă vor fi desfiinţate din întreaga ţară 1.500 de posturi şi desigur, primii vor fi cei