Activitatea de îmbunătăţiri funciare urmează să fie reorganizată în perioada următoare, potrivit unui proiect de hotărâre de guvern pregătit de Ministerul Agriculturii. Noutatea o reprezintă desfiinţarea actualelor filiale judeţene şi înfiinţarea de filiale teritoriale şi de unităţi de administrare. Proiectul de hotărâre stabileşte că ANIF va avea în structură o unitate centrală, 14 filiale teritoriale, fără personalitate juridică, cu gestiune economico-financiară, şi 52 unităţi de administrare. Noile filiale teritoriale vor fi stabilite în funcţie de ariile geografice.
„Ariile geografico-funcţionale în cadrul cărora filialele teritoriale administrează, exploatează, întreţin şi repară amenajările de îmbunătăţiri funciare şi coordonează şi controlează întreaga activitate a acestora se stabilesc pe baza unor limite naturale, respectiv limite de interfluvii şi limite de bazin hidrografic şi cuprind amenajările de îmbunătăţiri funciare, părţi de amenajare de îmbunătăţiri funciare sau grup de amenajări de îmbunătăţiri funciare ce pot funcţiona autonom, luate în totalitate, fără a ţine seama de limitele administrativ teritoriale“, se arată în proiectul hotărârii de guvern.
Denumirea şi sediul filialelor teritoriale şi ale unităţilor de administrare ale Agenţiei vor fi propuse în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii şi aprobate prin ordin al ministrului. Ulterior, tot prin ordin al ministrului, cu avizul consiliului de conducere al Agenţiei, vor trebui aprobate structura organizatorică, statele de funcţii şi numărul de personal al filialelor teritoriale şi unităţilor de administrare. Acelaşi consiliu de conducere al ANIF va aproba tariful de îmbunătăţiri funciare şi tarifele altor servicii prestate decât cele de îmbunătăţiri funciare.
Activitatea de îmbunătăţiri funciare urmează să fie reorganizată în perioada următoare, po