Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia (UMCD) a marcat la începutul lunii iulie a acestui an producţia a 100.000 de motoare pe benzină turbo TCe 90. Este vorba de cel mai nou motor produs la Uzinele Dacia, de 0,9l, în 3 cilindri, supraalimentat, de 898 cm3, care echipează modele din noua gama Dacia (Logan, Sandero, Sandero Stepway şi Logan MCV). Cu o concepţie inovatoare, propulsorul TCe 90 cântăreşte cu 15 kg mai puţin decât un motor de putere echivalentă. El asigură reprize şi acceleraţii suple şi energice, îmbinând plăcerea de a conduce cu un consum scăzut de combustibil (5,2 l/ 100 km) şi un nivel al emisiilor de CO2 de numai 119 g / km.
Piesele integrate în noul motor (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt realizate (turnate şi uzinate) în cadrul UMCD.
Producţia pentru noul motor a demarat în a doua parte a anului 2012. Linia de fabricaţie va fi adaptată până la sfârşitul anului pentru o capacitate de 450.000 de unităţi pe an. Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia este prima uzină din cadrul Grupului Renault care produce acest motor.
Întinsă pe o suprafaţă de 16 hectare, Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia (UMCD) este cea de-a doua mare uzină situată pe platforma industrială de la Mioveni şi prima uzină din cadrul Grupului Renault în lume din punct de vedere al diversităţii proceselor. Uzina are peste 3.600 de angajaţi, din care 27% femei. În cele şapte departamente de fabricaţie ale Uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se uzinează şi se asamblează motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, se presează şi se sudează osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume.
Sistemul de producţie Renault (SPR), „motorul” de performanţă Renault, este introdus încă