Retailerul german Metro Cash&Carry Romania a ajuns la o retea de 600 de magazine deschise in franciza sub brandul "La Doi Pasi", concept lansat pe piata locala in luna martie 2012 si care se adreseaza micilor comercianti. In plus, cu 665 de contracte incheiate deja compania apasa pedala extinderii pe unul dintre cele mai efervescente segmente din comertul local – magazinele de proximitate.
In martie anul trecut reteaua Metro Cash&Carry Romania intra pe segmentul magazinelor de proximitate cu circa 200 de locatii ‘La Doi Pasi’. La un an de la lansare reteaua numara peste 600 de magazine deschise in toata tara, precum si 665 de contracte incheiate, spune Adina Timplaru, director de comunicare Metro Cash&Carry Romania.
Aceasta spune ca de la inceputul anului au fost deschise peste 100 de noi magazine.
In Bucuresti sunt deschise 42 de magazine, iar alte 16 functioneaza in Ilfov.
Cele mai dezvoltate zone din retea sunt, pe langa Capitala, Constanta (42 de magazine), Brasov (41) si Iasi (30).
“In momentul in care planificam deschiderea unor noi magazine, luam in considerare mai multe criterii, incepand de la zona geografica stabilita si pana la interesul clientilor fata de programul La Doi Pasi. In final, decizia de deschidere a unor noi unitati depinde exclusiv de comercianti, care au independenta financiara si administrativa in cadrul francizei”, afirma Adina Timplaru.
Contractul de franciza este incheiat pe o perioada de cinci ani, iar investitia necesara difera in functie de spatiu, profilul afacerii inainte de aderarea la franciza, tipul de constructie si investitia necesara introducerii formatului de magazin La Doi Pasi.
“Efortul este mai mare pentru magazinele care functionau anterior in regim de servire la tejghea (sau in locatiile care deschid un magazin nou, fara activitate comerciala in avans), decat pe