La revenirea din vacanţa judecătorească, în septembrie, când vor fi reluate procesele la Judecătoria Focşani şi activitatea instanţei va reveni la normal, justiţiabilii se vor putea adresa judecătorului sau după caz, grefierului de serviciu, într-un spaţiu nou, special amenajat, la parterul clădirii. Chiar în aceste zile se lucrează intens pentru ca biroul să fie gata, până în toamnă, când îşi va primi „clienţii”. Până în prezent, grefierul de serviciu, cel care primea cererile de chemare în judecată, avea amenajat un ghişeu în interiorul biroului de registratură.
„La parterul Judecătoriei Focşani s-a amenajat un spaţiu pentru judecătorul/grefierul de serviciu, astfel încât primirea cererilor formulate de justiţiabili să nu mai afecteze întreaga activitate desfăşurată de compartimentul registratură, birou în care se desfăşura până în prezent activitatea judecătorului/grefierului de serviciu. Spaţiul va fi destinat activităţii judecătorului / grefierului de serviciu pentru a asigura accesul justiţiabililor sau petiţionarilor pentru depunerea cererilor şi actelor sau obţinerea de informaţii. În anumite intervale orare, stabilite de conducerea instanţei, în spaţiul nou amenajat îşi va desfăşura activitatea şi persoana desemnată ce va efectua procedura de comunicare a citaţiilor şi înscrisurilor potrivit dispoziţiilor din Noul Cod de procedură Civilă”, ne-a transmis judecătoarea Mariana Grădinescu, preşedinta Judecătoriei Focşani.
Spaţiul în care grefierul de serviciu îşi desfăşura activitatea până în prezent nu era unul adecvat. Dincolo de faptul că spaţiul era unul foarte mic, în biroul compartimentului Registratură, pentru a găzdui şi biroul grefierului de serviciu, şi trecerea spre arhivele celor două instanţe se făcea foarte greu în unele cazuri din cauza justiţiabililor care formau cozi în faţa ghişeului. După decizia actualei conduceri de a