Abonatii E.On au fost înstiintati de companie cã nu mai pot achita facturile prin intermediul postasilor sau a oficiilor postale, motivul invocat fiind acela cã Posta Românã vira cu întârziere banii aferenti încasãrilor. Chiar dacã, în scrisoarea trimisã abonatilor, se vorbeste despre eficientizarea serviciilor, efectul imediat al acestei mãsuri este acela cã încât mii de persoane în vârstã sau bolnave, în special din mediul rural, sunt obligate sã strãbatã kilometri pânã la primul bancomat sau punct de încasare PayPoint.
Zeci de mii de persoane, în special din mediul rural, sunt în imposibilitatea de a-si achita facturile la curent, dupã ce compania distribuitoare, E.On Moldova, a reziliat contractul cu Posta Românã, începând cu 1 iulie, de încasare a facturilor. Pânã de curând, abonatii din satele mai depãrtate aveau aceastã posibilitate, de a achita facturile, inclusiv cele pentru curentul electric, la factorii postali, de obicei imediat ce primeau pensia, alocatiile copiilor sau ajutoarele sociale. Acum, zeci de mii de abonati ai E.On se vãd nevoiti sã strãbatã distante lungi, chiar si pe vreme rea, pânã la locatiile din centrul comunei unde pot achita facturile. Pentru a veni chipurile în ajutorul populatiei, E.On a decis sã deschidã puncte de încasare de tip PayPoint în magazinele sãtesti, dar, chiar si asa, pentru bãtrâni sau persoanele bolnave ori cu handicap, aceasta nu este o solutie. Mai mult decât atât, nici la ghiseele postale nu se mai poate face plata facturii de curent iar în acest moment, în judetul Vaslui, sunt peste 270 de sate fãrã POS-uri, bancomate sau fãrã agentii bancare. Trebuie spus cã, lunar, prin intermediul Postei Române, se încasau circa 40 – 50 de mii de facturi, asigurându-se astfel continuitatea serviciilor în special pentru persoanele în vârstã, invalizi, ori bolnavi.
Sãtenii, revoltati!
Dat fiind cã în aceastã pe