În România, tinerii manageri se confruntă cu dificultăţi din punct de vedere al leadershipului din cauza sistemului educaţional învechit - curriculă, metode de predare-, foarte axat pe teorie, care nu este deloc coordonat cu realitatea de pe piaţa muncii.
Mai mult decât atât, tinerii manageri resimt deficiențe de autocunoaștere, cauzate inclusiv de mediul din multinaționale, care de multe ori optează pentru uniformizare. Conceptul de educație experiențială, utilizat la scară largă peste hotare, este implementat și în România de către Fundaţia Leaders. Reprezentanţii săi își doresc să poată suplini lipsa pregătirii din mediul academic pentru situaţiile concrete de viaţă. Acesta este și principalul motiv pentru care au creat Leaders Academy, un program de educație experiențială pentru tineri manageri și antreprenori.
Autocunoaştere, comunicare şi echipă
Programul este dezvoltat în jurul a trei concepte- cheie –autocunoaștere, comunicare și echipă. În luna mai, au avut loc și cursurile celei de-a cincea ediții a Leaders Academy printre care s-au numărat și cele de autocunoaștere prin activități de supraviețuire, comunicare prin teatru, lucru în echipă prin activități nautice.
„Cea mai importantă schimbare pe termen lung ar fi ca educația să se centreze pe individ, să îl ajute să își descopere punctele forte și să nu se mai concentreze pe diminuarea punctelor slabe. Astfel, elevul/studentul va putea să facă în viață ceea ce îi place, și nu ceea ce i-a insuflat un sistem de învățământ care îl vrea bun la toate”, spune Adelina Maria, Founder Leaders School & Academy. La începutul programului, fiecare participant își stabilește o listă de obiective și urmărește îndeplinirea lor de-a lungul programului. În ultima zi, participanții creează un plan de acțiune pe care apoi îl urmăresc împreună cu managerul lor direct sau cu membrul echipei cu care