Distrugerea unor echipamente si cabluri in urma lucrarilor de constructie si intreruperile in furnizarea energiei electrice sunt principalele cauze care au afectat furnizarea serviciilor de telefonie, internet sau retransmisie a programelor audiovizuale pentru cel putin o ora in cursul anului 2012, a anuntat joi Autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM), care a prezentat concluziile unui studiu privind incidentele cu impact semnificativ asupra securitatii si integritatii retelelor si serviciilor de comunicatii electronice. Durata medie a unui incident a fost de 8,65 ore.
Pentru al doilea an consecutiv, ANCOM a realizat un studiu (vezi documentul atasat) privind incidentele cu impact semnificativ asupra securitatii si integritatii retelelor si serviciilor de comunicatii electronice, aplicand furnizorilor un chestionar care a urmarit cuantificarea si evaluarea acelor incidente care au afectat un numar mai mare de 5.000 de conexiuni timp de cel putin o ora pe parcursul anului 2012. Studiul a inclus 44 de furnizori de retele si servicii de comunicatii electronice, totalizand peste 90% din piata de comunicatii electronice, in functie de veniturile inregistrate in anul 2012.
Furnizorii chestionati au raportat un numar total de 165 de incidente care au afectat securitatea si integritatea retelelor si serviciilor de comunicatii electronice in anul 2012. Dintre acestea, aproximativ 40% au avut cauze interne furnizorilor de comunicatii (defectiuni ale echipamentelor, erori de software, erori umane), majoritatea de 60% fiind insa determinate de cauze externe (lucrari de constructie si intreruperi in furnizarea energiei electrice, fenomene naturale, furturi de cabluri etc.).
Astfel, cele mai multe incidente raportate au fost generate de terte parti in mod accidental (39%), prin distrugerea unor echipamente si cabluri in urma unor lucrari