Judeţul apare pe lista investiţiilor din automotive cu trei societăţi, în vreme ce Timiş, Argeş şi Piteşti au atras cele mai mari concentrări de astfel de fabrici.
Două dintre aceste companii au unităţi de producţie în parcul industrial privat din Dej şi ambele au planuri de extindere la Cluj, potrivit datelor administratorilor Arc Parc.
În comparaţie cu celelalte sectoare ale pieţei imobiliare, segmentul industrial/logistic este cel mai puţin dezvoltat, având în vedere potenţialul pieţei naţionale, arată o analiză a companiei de consultanţă Jones Lang LaSalle (JLLS). Stocul de spaţii moderne e estimat la 1,8 milioane de mp, din care 1 milion mp din proiecte amplasate în jurul Bucureştiului. „Alte hub-uri industriale moderne s-au stabilit la Ploieşti, Timişoara, Arad, Braşov, Oradea, Constanţa şi Cluj-Napoca", menţionează raportul JLLS. „Tradiţia îndelungată a României în domeniul producţiei de maşini a jucat un rol esenţial în stabilirea diverselor industrii legate de sectorul auto. Majoritatea facilităţilor de producţie sunt localizate în jumătatea vestică a ţării", menţionează analiştii JLLS. Aceştia susţin că accesul la pieţele vestice reprezintă un element decisiv în alegerea locaţiei pentru o astfel de fabrică.
Cea mai mare concentrare de companii a fost identificată în Timiş (12 grupuri în automotive), judeţ urmat de Sibiu şi Argeş (câte 11) şi Arad (9). De altfel, Timişul a fost desemnat centru strategic pentru automotive, în vreme ce Clujul este capitală de dezvoltare pentru serviciile informatice, potrivit unui plan strategic al Ministerelor Economiei şi Dezvoltării Regionale. Pe harta industriei auto, Clujul figurează cu doar trei companii: Automobile Componente Electrice, preluată de Fujikura, Trelleborg şi Eckerle România, primele două cu unităţi de producţie în parcul industrial din Dej. „Ambele companii active în prezent la noi au