Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), inclusă în acest an în Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), a analizat și soluționat în 2012 un număr de 7.405 de petiții întemeiate.
“În anul 2012, la CSA au fost înregistrate, analizate și soluționate 7.405 de petiții, ceea ce a reprezentat 0,83% din cele 887.115 dosare de daună avizate de asiguratori și 0,0453% din cele 16.345.506 de contracte de asigurare aflate în vigoare”, se arata in raportul anual al Comisiei. “Dinamica lunară a numărului de petiții arată înregistrarea unei tendințe crescătoare, în special în ultimele trei luni ale anului 2012. Evoluția numărului de petiții a fost determinată, pe de-o parte, de creșterea cu 6% a subscrierilor companiilor de asigurări, iar de pe altă parte, de finalizarea instrumentării a 397.220 de dosare de daune avizate și nelichidate în 2011”, se mai spune în document.
Distribuția geografică a numărului de petiții întemeiate în anul 2012, arată că cea mai mare pondere, de 56,03% din total (4.149 petiții), o dețin cele înregistrate și soluționate în București. Ponderea reclamațiilor și sesizărilor înregistrate și soluționate de reprezentanțele regionale din Cluj, Iași și Timișoara este aproximativ egală, situându-se între 10,91% și 13,72% din total. La reprezentanța CSA din Constanța s-au raportat 492 de reclamații și sesizări, ceea ce reprezintă 6,64% din total.
Top companii reclamate
Petițiile înregistrate pentru patru societății reprezintă 83,34% din numărul total de 7.405 de petiții. Astfel, cei mai nemulțumiți clienți sunt cei au companiilor: Astra - 2.356 de petiții (31,83% din total), Euroins - 1.517 de petiții (20,48%), Omniasig - 1.376 petiții (18,58%), Asirom – 921 de petiții (12,44%), Carpatica Asig - 362 de petiții (4,89%), Uniqa Asigurări - 263 de petiții (3,55%), City Insurance - 126 de petiții (1,7%), Generali România - 113