Scris de Alin Gherasim - Șantierele autostrăzilor din judeţul nostru înaintează greoi, existând probleme cu firmele care execută lucrările.
ARAD. Autostrăzile din judeţul nostru sunt departe de finalizare. Singura șosea de mare viteză finalizată deja este centura în regim de autostradă a municipiului. Restul tronsoanelor sunt tot în lucru, deși unele trebuiau finalizate încă de acum doi ani. La concret vorbind, autostrada Arad-Timișoara se încăpăţânează foarte puternic când e vorba despre finalizare și recepţie. De peste un an, procentajul de finalizare a acestei lucrări se învârte în jurul a 99%, dar acel mic procent nu pare că poate fi terminat în curând. FCC și Astaldi, companiile care au câștigat licitaţia pentru această autostradă, stau pe procentul de de 99% de peste un an. Când erau gata-gata să termine lucrarea, au fost nevoiţi să decapeze o bandă întreagă și să treacă la reparaţii capitale. După nenumărate termene de finalizare stabilite și nerespectate, ultimul fiind chiar 30 iunie, se așteaptă ca în această toamnă să fie terminată, într-un sfârșit, această lucrare.Încet spre Nădlac
În ceea ce privește autostrada Nădlac-Arad, situaţia este un pic mai complicată. Pentru primul lot nu avem încă o firmă constructoare, după ce compania de autostrăzi a rupt contractul cu Romstrade, în urma întârzierilor majore înregistrate la această lucrare. În schimb, pe lotul al doilea, lucrarea a demarat foarte bine, iar timp de un an de zile firma Alpine a respectat graficul. Asta, însă, până au apărut și aici problemele financiare. Compania austriacă a intrat în insolvenţă, iar ritmul de lucru s-a redus drastic. Doar nouă procente din totalul lucrării au reușit cei de la Alpine să finalizeze în primele șase luni ale acestui an, ajungând la un total de 84 la sută. Termenul de finalizare iniţial, respectiv aprilie 2013, a fost deja depășit, iar acum se speră