Dinamo şi-a prezentat noul echipament. Conducerea apelează la un simbol contemporan pentru a anestezia galeria
5 octombrie, 2000. Cătălin Hîldan se prăbuşeşte şi moare pe teren în timpul unui meci amical pe care Dinamo îl disputa la Olteniţa, cu formaţia locală. Mijlocaşul formaţiei din Ştefan cel Mare avea 24 de ani şi purta banderola de căpitan. O nenorocire despre care nu ştim nici acum dacă putea fi evitată.
2011, lună şi zi neprecizate. Ia naştere cu acte Asociaţia Peluza Cătălin Hîldan, care celebrează meci de meci amintirea “Unicului căpitan”. Nu este decît oficializarea existenţei PCH, care îi cuprindea de cîţiva ani pe unii dintre cei mai radicali suporteri dinamovişti, plasaţi la peluza dinspre tabela de marcaj a stadionului din Groapă.
17 iulie, 2013. Dinamo îşi prezintă echipamentul pentru sezonul care urmează. Pe noile tricouri, exact la baza gîtului, a fost inscripţionat chipul lui Cătălin Hîldan. Sub portretul stilizat al celui dispărut tragic acum 13 ani poate fi citită rima şcolărească “FCD în ADN”. Mai jos de imaginea lui Hîldan şi de textul rimat, inserturi publicitare. Orange, Baumit.
Să recapitulăm. Hîldan, FCD in ADN, Orange, Baumit. Ce este asta? Un necesar omagiu adus memoriei fostului căpitan dinamovist sau un viclean exerciţiu de marketing al actualei conduceri? Care conducere mizează pe ataşamentul ne-con-di-ţi-o-nat al generaţiei tinere de suporteri faţă de ideea de sacrificiu pentru culorile alb-roşii, personificată de “Unicul Căpitan”. Domnii Negoiţă şi Anghelache nu sînt nişte erudiţi în materie de istorie dinamovistă, dar ştiu cu precizie ce valori prizează fanii de acum. Mînuiesc cu cinismul omului de afaceri noţiunea de simbol şi fac cadouri ca grecii. Calul lor Troian este acest tricou. Negoiţă şi Anghelache au înţeles că pentru suporterii de acum Dinu este un personaj mai degrabă compromis, dacă nu şi carag