"Cine termina primul mallul castiga"- asa suna declaratia pe care am auzit-o de cele mai multe ori in anii crizei atunci cand se discuta de mai multe proiecte de centre comerciale in acelasi oras. AFI Europe isi propune sa contrazica acest motto al pietei cu al doilea centru comercial dezvoltat in Romania, AFI Palace Ploiesti.
Ploiestiul, unul dintre cele mai mari orase de pe plan local, cu o populatie de peste 200.000 de locuitori si o valoare de circa 0,5 miliarde de euro a cheltuielilor anuale din retail, a recuperat in ultimul an terenul pierdut la capitolul malluri, investitii de circa 100 de mil. euro ajungand in oras. Cele doua malluri fac sens in conditiile in care discutam de un oras mare cu o putere de cumparare ridicata, insa pe o piata caracterizata inca de incertitudine, in care clientii sunt din ce in ce mai chibzuiti, in mod natural exista si un semn de intrebare, iar pozitia dominanta ofera o plasa de siguranta.
Chiar daca momentan in oras este un singur mall, cel al NEPI, duelul pentru pozitia dominanta din Ploiesti a demarat pentru AFI inca de anul trecut, la nivel de advertising, compania anuntandu-si prezenta in oras prin mesaje publicitare agresive, una din putinele campanii de acest tip de pe plan local, ( Lumea fashion vine in centru nu pe centura-n.r.) amplasate chiar langa concurenta, panouri care si acum flancheaza centrul comercial dezvoltat de NEPI.
Localizarea proiectelor: cine este in avantaj?
Anul trecut NEPI, alaturi de Carrefour Property, a inaugurat mallul Ploiesti Shopping City, la marginea orasului, iar anul acesta, la inceputul lui octombrie, urmeaza sa fie inaugurat si centrul comercial AFI Palace din apropiere de centrul orasului, amplasat pe fosta platforma industriale Flacara. Chiar daca oficialii AFI considera ca pozitia pe care o au este un avantaj, in