Cele mai mari 30 de plăţi realizate de CNADNR în primul semestru totalizează aproape 750 milioane de euro, arată o analiză a jurnaliştilor de la ZF, pe baza informaţiilor transmise de CNADNR.
CNADNR a achitat în total facturi de aproape 850 mililoane de euro în primele şase luni ale acestui an, ceea ce înseamnă că cele mai bine plătite 30 de companii sau asocieri de companii au încasat aproape 90% din banii pe care compania de drumuri i-a alocat pentru plăţi în primul semestru.
„Bugetul CNADNR în anul 2013 este în valoare de 5,8 miliarde de lei (1,3 miliarde de euro)“, se spune într-un răspuns semnat de directorul general interimar al CNADNR, Mircea Pop. Deşi Mircea Pop şi-a anunţat demisia la începutul acestui an, după şase luni el este în continuare cel care conduce CNADNR şi semnează toate documentele pe care compania le eliberează.
În primele şase luni ale acestui an cei mai mulţi bani au fost încasaţi de Spedition UMB, firma omului de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu.
Spedition UMB a încasat circa 102 milioane de euro pentru lucrări precum construcţia primului lot al autostrăzii Timişoara-Lugoj, pe care l-a finalizat deja de circa nouă luni, sau reabilitarea drumurilor naţionale 24, 2 sau 12. Locul al doilea în topul celor mai bine plătite companii este ocupat de italienii de la Astaldi, care au primit circa 100 de milioane de euro pentru construcţia de autostrăzi precum Cernavodă-Constanţa (care este finalizată de anul trecut) sau Orăştie-Sibiu. Pe poziţiile a treia şi a patra figurează austriecii de la Strabag, care au primit prin două firme pe care le controlează în România 59, respectiv 47 de milioane de euro, pentru lucrări precum autostrada Deva-Orăştie, deschisă circulaţiei în urmă cu o lună şi jumătate, sau autostrada Orăştie-Sibiu, relatează Mediafax.
Cele mai mari 30 de plăţi realizate de CNADNR în primul semestru totali