Statele membre UE au recomandat interzicerea comercializari noilor modele de Mercedes care nu sunt echipate cu noul gaz refrigerant omologat in Uniune si retragerea acestora din vanzaare.
Recomandarea, formulata de un comitet de experti ai celor 28 convocati la Bruxelles, constituie o grea lovitura data constructorului german Daimler. Ea vine dupa atentionarea foarte ferma a comisarului pentru industrie, Antonio Tajani, care a amintit tuturor producatorilor auto de obligativitatea de a adapta, incepand cu 1 ianuarie 2013, toate sistemele de climatizare a noilor lor game la noul agent refrigerant mai putin poluant. Daimler nu s-a conformat insa acestei masuri.
Reprezentantii statelor membre au insistat „pe necesitatea de a respecta cu strictete regulile pietei si de a asigura o concurenta loiala intre constructorii de autovehicule”. Ei au cerut, de asemenea, „luarea de masuri pentru ca toate noile modele comercializate sa corespunda normelor, iar cele care nu indeplinesc acest lucru sa fie retrase de la vanzare, asa cum a procedat deja unul dintre statele membre”.
La inceputul lunii iulie, Franta a deccis sa interzica provizoriu inmatricularea de noi modele A-Klasse, B-Klasse si CLA fabricate de Mercedes, dar care nu folosesc noul agent refrigerant, mai putin poluant si omologat in UE. Aceasta hotarare a fost contestata de Daimler, dar Comisia a raspuns ca, in virtutea articololului 29 din legislatia europeana privind procedurile de omologare in UE prevede posibilitatea ca un stat membru sa adopte cu titlu temporar masuri de protectie a pietei.