Persoanele cărora le expiră, li se deteriorează, li se fură, îşi pierd permisul de conducere sau îşi schimbă numele vor putea cere eliberarea unuia nou sau a duplicatului şi prin corespondență, inclusiv electronică. Solicitarea unui nou permis de conducere prin e-mail este prevăzută într-un proiect de ordin de ministru privind condiţiile de eliberarea permisului de conducere sau a duplicatului la expirarea valabilităţii administrative, ori în cazul pierderii, furtului sau al deteriorării permisului de conducere sau în cazul schimbării numelui titularului, supus dezbaterii publice de Ministerul Afacerilor Interne.
Ordinul va stabili condiţiile privind eliberarea permisului de conducere cu o nouă valabilitate administrativă, înainte sau după data expirării acestuia, permisului de conducere, înainte de expirarea valabilităţii administrative, în caz de schimbare a numelui titularului, sau a duplicatului permisului de conducere pierdut, furat sau deteriorat, înainte de expirarea valabilităţii administrative.
Potrivit proiectului, cererea privind eliberarea permisului de conducere sau a duplicatului se depune personal de către titular la oricare serviciu public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, denumit în continuare serviciu public comunitar, în cazul cetăţenilor români care au domiciliul sau reşedinţa în România şi se află temporar în străinătate, cererea pentru eliberarea permisului de conducere cu o nouă valabilitate administrativă sau a duplicatului poate fi depusă de o persoană împuternicită prin procură specială, la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, iar pentru permisele de conducere emise după data de 01.01.2009, cererea pentru eliberarea unui duplicat poate fi adresată şi prin corespondenţă, pe adresa serviciului public comunitar care a emis permisul de conducere anterior.
Potrivit proie