27% dintre utilizatorii de internet fac shopping în magazinele online
Restul, chiar dacă nu cumpără, folosesc internetul ca principală sursă de informare
Cu toate acestea, din totalul comerţului din România retailul online reprezintă doar 2%
Comerţul online devine tot mai popular în rândul populaţiei cu acces la internet, un sfert dintre utilizatori afirmând că îşi fac cumpărăturile în magazinele virtuale, însă ponderea din totalul comerţului din România este încă nesemnificativă.
Potrivit unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown, citat de retailerul online eMag.ro, aproximativ 27% dintre românii conectaţi la internet îşi fac cumpărăturile online. "Cred că am ajuns la un punct de cotitură în comerţul din România. Practic, astăzi 1 din 4 români cu acces la internet este cumpărător online, în vreme ce 70% din români se documentează pe internet înainte de a lua o decizie de cumpărare. Încrederea clienţilor va fi cea care va duce piaţa la următorul nivel", a declarat, într-un comunicat remis redacţiei, Radu Apostolescu, vicepreşedinte şi director de dezvoltare al eMag.
În ultimii ani, numărul de utilizatori ai comerţului online din România s-a plasat într-un trend ascendent. "Conform unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă Daedalus Millward Brown, la începutul lui 2013, 27% din totalul populaţiei cu acces la internet se declarau utilizatori ai comerţului electronic. Comparativ cu anul trecut, ideea de cumpărături online a început să devină tot mai atractivă şi în rândul persoanelor cu o vârstă mai înaintată. În categoria de vârstă de 45-55 de ani, ponderea cumpărătorilor a crescut de la 10 la 15% din totalul utilizatorilor de comerţ electronic în 2013. Totodată cumpărăturile online au început să atragă tot mai mulţi utilizatori din rândul celor din mediul rural. Potrivit studiului citat, circa 16% din totalul util