Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, care a avut pe mână în ultimii opt ani un buget total de aproape 13 miliarde de euro, a tăiat la sânge fondurile pentru continuarea lucrărilor aflate în derulare şi întârzie de aproape un an începerea construcţiei a aproape 70 de kilometri de autostrăzi. Situaţia dezastruoasă de la compania de drumuri are impact direct asupra economiei, în contextul în care afectează sectorul construcţiilor, evaluat la 10 miliarde de euro anual, iar investitorii privaţi renunţă de multe ori să mai investească tocmai din cauza infrastructurii deficitare.
„Compania de drumuri are un impact major, pentru că centralizează contracte cu valori foarte mari, care din păcate în multe cazuri au fost întârziate din lipsa bugetelor, iar în alte cazuri chiar blocate complet. Mai mult, nici nu s-au mai organizat noi licitaţii. Nu-mi dau seama care este cauza reală, poate s-au contractat deja prea multe lucrări care nu mai pot fi susţinute din punct de vedere financiar“, spune Cristian Erbaşu, preşedintele Patronatului Societăţilor din Construcţii (PSC).
Lucrările la peste 70 de kilometri de autostrăzi pe ruta Lugoj-Deva aşteaptă şi în prezent să fie demarate, în ciuda faptului că a trecut aproape un an de la data la care Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a publicat anunţul de participare la licitaţiile pentru trei loturi din autostrada Lugoj-Deva.
Întârzierile au fost cauzate de faptul că numele câştigătorilor iniţiali au fost anunţate abia la finalul lunii mai, la nouă luni de la anunţul licitaţiilor, iar ulterior au urmat perioadele de contestaţii.
Spre comparaţie, în 2011, când statul scotea la licitaţie construcţia a 183 de kilometri de autostrăzi pe Coridorul IV paneuropean, numele constructorilor a fost anunţat după doar două luni, iar în cel mult