● În situaţia în care au peste 50 de angajaţi
Reprezentanţii Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Buzău reamintesc contribuabililor care au cel puţin 50 de angajaţi că, potrivit Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap – autorităţile şi instituţiile publice, persoanele juridice, publice sau private – au obligaţia de a angaja persoane cu handicap în proporţie de cel puţin 4 la sută din numărul total de angajaţi.
Cei care nu angajează persoane cu handicap în aceste condiţii pot opta pentru îndeplinirea altor obligaţii. Astfel, ei pot plăti lunar către bugetul de stat o sumă reprezentând 50 la sută din salariul de bază minim brut pe ţară înmulţit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajat persoane cu handicap. Suma se va declara lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare perioadei de raportare, prin formularul 100 „Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat”.
Totodată, angajatorii pot să achiziţioneze produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate în unităţile protejate autorizate, pe bază de parteneriat, în sumă echivalentă cu suma datorată la bugetul de stat. Fac excepţie unităţile protejate înfiinţate în cadrul organizaţiilor persoanelor cu handicap care pot desfăşura şi activităţi de vânzări/intermedieri, cu condiţia ca minimum 75 la sută din profitul obţinut să fie destinat programelor de integrare socioprofesională pentru persoanele cu handicap din organizaţiile respective.
La nivelul judeţului Buzău, agenţii economici care au mai mult de 50 de angajaţi şi-au făcut un obicei din a ocoli persoanele cu handicap atunci când vine vorba de angajare. La momentul actual, în judeţul Buzău, există în statisticile oficiale peste 15.000 de persoane cu handicap, dintre care aproximativ 1.500 sunt copii. Cei mai mulţi d