Contrar aparenţelor, un cabriolet nu este exclusiv un automobil de sezon, putând fi foarte bine folosit şi toamna sau primăvara, atât timp cât nu plouă.
Mini face parte din acea categorie de automobile "cult" pe care le cumperi nu pentru utilitatea lor, ci ca o declaraţie de stil. Actuala generaţie a versiunii decapotabile a debutat în 2009, la Detroit, dar designul său inconfundabil probabil că nu va fi considerat "îmbătrânit" nici peste 10 ani. Plafonul este clasic, textil şi poate fi pliat în două etape: parţial, când mimează existenţa unei trape, şi total. Parbrizul nu este aproape deloc plonjat şi are dimensiuni relativ reduse, ceea ce amplifică senzaţia de libertate tipică unui cabriolet clasic atunci când plafonul este coborât.
Stil original
Deşi lungimea abia depăşeşte 3,7 metri, cele două locuri din faţă oferă surprinzător de mult spaţiu ocupanţilor, atât la cap, cât şi la picioare. Bancheta poate fi ocupată însă doar la nevoie şi preferabil de copii. Tabloul de bord este foarte original, remarcându-se atât vitezometrul uriaş, cât şi comenzile neobişnuite. Printre indicatoarele de bord există şi unul care măsoară perioada de timp în care automobilul a circulat decapotat. Formele seducătoare au însă şi neajunsuri: în mod cabrio, plafonul "strâns" în exteriorul caroseriei face ca vizibilitatea spate să fie aproape inexistentă, iar ergonomia în interior nu este în totalitate convingătoare. Dar când toată lumea zâmbeşte la tine, iar orice deplasare devine un motiv de bucurie, defectele chiar nu mai contează.
Un motor foarte vioi
Am testat versiunea "Cooper S", echipată cu un motor turbo de 1,6 litri şi 184 CP, plasat la mijlocul gamei, între două propulsoare de aceeaşi cilindree (unul aspirat, de 122 CP şi unul de 211 CP). Gama a fost dezvoltată împreună cu francezii de la Peugeot Citroen şi