Rezultatele finale de la BACALAUREATUL 2013 au arătat că şcoala de astăzi este relativă. Promovabilitatea de 56,4% la nivel naţional raportată la participarea redusă faţă de anul trecut nu înseamnă că mai multe sute de elevi au învăţat mai bine, ci doar că numeroşi absolvenţi nepregătiţi au renunţat să mai participe la examen.
Din păcate, avem şi anul acesta candidaţi cărora nici prin gând n-ar fi trebuit să le treacă participarea la BACALAUREAT. Iată câteva „argumente" în acest sens pe care profesorii le-au descoperit în lucrările scrise.
Rolul virgulei:
- „Virgula are rol de a lega gumilasticul de cititor".
- „Virgula se află între picioare".
Propoziţii cu sintagma „umăr":
- „Am umeri dar vai de capul meu".
- „Umerii prietenei mele sunt prea mici pentru cât de deşteapta este ea".
- „Umerii grei ai sărăciei mi-a distrus viaţa".
Rolul imperfectului:
- „Imperfectul este pentru a arăta că este un cititor în carte".
- „Imperfectul este un timp al substantivului prin care se arată că în viitor nu este ca în trecutul amintit de narator".
- „Verbele la imperfect sunt utilizate pentru a demonstra că este un personaj care este trist în roman".
Perspectiva narativă:
- „Perspectiva narativă este cea pe care o vede toată lumea".
- „Persepectiva narativă este narată de narator în această naraţiune".
- „Perspectiva este interogativă pentru că are un narator ce pare nedumerit"
Modelul în viaţă:
- „Eu aş vrea să mă fac model, dar sunt destul de plinuţ şi nu cred că mai mă ajută înălţimea, dar o să mă duc la cursuri de modele".
- „Modelul meu în viaţă este unchiul meu, care cu toate că nu a luat bacalaureatul câştigă mulţi bani deoarece vinde maşini din Germania".
- „Modelul meu este Capados deoarece stă să vorbească cu lumea şi câştigă bani".
Un text care aparţine direcţiei