- jumătate dintre incidentele de anul trecut ar fi putut împiedica apelurile de urgenţă -AA+A
„Distrugerea unor echipamente şi cabluri în urma lucrărilor de construcţie şi întreruperile în furnizarea energiei electrice sunt principalele cauze care au afectat furnizarea serviciilor de telefonie, internet sau retransmisie a programelor audiovizuale pentru cel puţin o oră în cursul anului 2012. Durata medie a unui incident a fost de 8,65 ore” - Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM)
ANCOM a colectat date de la 44 de furnizori de reţele şi servicii de comunicaţii electronice, care au raportat, anul trecut, 165 de incidente ce au afectat securitatea şi integritatea reţelelor şi a serviciilor de comunicaţii, urmărindu-se, pentru al doilea an consecutiv, realizarea unui studiu pentru evaluarea situaţiilor cu impact negativ asupra a mai mult de 5.000 de conexiuni timp de cel puţin o oră.
Dintre incidentele anunţate de furnizori, aproximativ 40% au fost cauzate de erori de software, erori umane şi defecţiuni ale echipamentelor, restul de 60% fiind provocate de factori externi. „Astfel, cele mai multe incidente raportate au fost generate de terţe părţi în mod accidental (39%), prin distrugerea unor echipamente şi cabluri în urma unor lucrări de construcţie sau prin întreruperea furnizării energiei electrice. 37% dintre incidente au fost cauzate de erori de sistem de tipul erori software, blocarea sau defectarea unor echipamente, erori de configurare, congestii în reţea, restul incidentelor fiind generate de fenomene naturale, acţiuni rău intenţionate şi erori umane”, potrivit unui comunicat al ANCOM.
S-a estimat că incidentele survenite anul trecut au afectat, în total, 12 milioane de conexiuni, majoritatea perturbând serviciile de telefonie fixă sau cu mobilitate limitată şi serviciile de acces la internet prin c