Nu de puţine ori, locatarii buni platnici s-au trezit debranşaţi de la apă potabilă pentru că unii dintre vecinii lor nu şi-au plătit cu lunile consumul. Există totuţi o soluţie: convenţiile individuale de facturare.
Jurnaliştii de la Telegraf din Constanţa au realizat un reportaj în mai multe blocuri de apartamente debranşate de la concumul de apă potabilă. Ei au relatat că, în astfel de situaţii în care toţi consumă însă doar unii plătesc măsura debranşării nu este soluţia cea mai potrivită.
Potrivit reprezentanţilor regiei locale de apă, soluţia cea mai bună este încheierea unor convenţii de facturare individuală.
Potrivit aceleiaşi surse, la nivelul judeţului Constanţa sunt 2.405 de asociaţii de proprietari/locatari şi condominii, iar dintre acestea, din anul 2007 şi până în prezent, doar 417 au încheiat convenţii de facturare individuală.
"După încheierea acestor convenţii, fiecare proprietar de apartament din cadrul asociaţiei va primi nominal factura aferentă consumului de apă, într-o lună de zile”, a declarat purtătorul de cuvânt al SC RAJA SA, Irina Oprea.
Potrivit declaraţiilor reprezentanţilor RAJA, un impediment în încheierea convenţiilor îl constituie chiar unii administratori de asociaţii, deoarece, în momentul încheierii actelor adiţionale, ei nu mai au control asupra banilor şi nu îi mai pot rula în folosul lor personal. „Aceste acuzaţii nu sunt nefondate. Spre exemplu, Năvodari este un oraş cu probleme, cu foarte multe cazuri de fraudare din partea administratorilor, care au încasat bani şi au plecat cu ei. De aceea, în acest oraş sunt şi asociaţiile cu cele mai multe convenţii individuale încheiate, 50 din 200”, a mai precizat Irina Oprea.
O cale amiabilă de recuperare a datoriilor, dar şi de evitare a debranşării este încheierea proceselor-verbale de eşalonare a debitelor de către abonaţi. Societatea producătoare