Piata de relatii publice a explodat in ultimii ani. Tot mai multe companii apeleaza la specialistii din domeniu pentru le gestiona imaginea. Insa, in ultima perioada exista tot mai multi jurnalisti nemultumiti de relatia cu PR-ul unei firme.
Motivele ar fi diverse, in general de comunicare. Ambele parti sunt presate de timp, insa rezultatul final trebuie sa fie in avantajul cititorului, care are nevoie de informatii corecte si actualizate.
Pentru a vedea care sunt motivele acestei tensiuni si pentru a vedea evolutia si tendintele de pe piata de relatii publice, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Alexandra Mihailescu, vice president industries & technologies al agentiei BDR si cu Petruta Petcu, director media relations & crisis management division in cadrul aceleiasi agentii.
Alexandra Mihailescu estimeaza ca piata de PR a fost in 2012 de circa 30 milioane de euro si are la baza cifrele de afaceri raportate anual de companiile de PR si comunicare catre autoritatile fiscale.
“Dar este o estimare destul de aproximativa, cat timp sunt agentii care inglobeaza sub cifra de afaceri si sume provenite din publicitate sau din alte servicii. Cat timp nu se analizeaza si ce fel de de servicii sunt contorizate sub aceste cifre de afaceri, este mai greu de definit o valoare efectiva a pietei de PR”, a spus Mihailescu.
Potrivit acesteia, nici in 2013 nu vom asista la o evolutie spectaculoasa a pietei de PR locale, in termeni financiari.
“Probabil ca se va continua un trend ascendent moderat, la fel ca si anul trecut, in linie cu contextul economic general. Practic traim intr-o economie a pasilor marunti, ceea ce se resimte pe larg in toate sectoarele”.
Alexandra Mihailescu se asteapta ca in acest an sa se consolideze tendintele din piata din ultimii ani, punandu-se accent pe comunicarea strategica.