Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei.
Conform comunicatului de presa dat publicitatii, pentru al doilea an consecutiv, ANCOM a realizat un studiu privind incidentele cu impact semnificativ asupra securităţii şi integrităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, aplicând furnizorilor un chestionar care a urmărit cuantificarea şi evaluarea acelor incidente care au afectat un număr mai mare de 5.000 de conexiuni timp de cel puţin o oră pe parcursul anului 2012.
Studiul a inclus 44 de furnizori de reţele şi servicii de comunicaţii electronice, totalizând peste 90% din piaţa de comunicaţii electronice, în funcţie de veniturile înregistrate în anul 2012.
Furnizorii chestionaţi au raportat un număr total de 165 de incidente care au afectat securitatea şi integritatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice în anul 2012. Dintre acestea, aproximativ 40% au avut cauze interne furnizorilor de comunicaţii (defecţiuni ale echipamentelor, erori de software, erori umane), majoritatea de 60% fiind însă determinate de cauze externe (lucrări de construcţie şi întreruperi în furnizarea energiei electrice, fenomene naturale, furturi de cabluri etc.).
Astfel, cele mai multe incidente raportate au fost generate de terţe părţi în mod accidental (39%), prin distrugerea unor echipamente şi cabluri în urma unor lucrări de construcţie sau prin întreruperea furnizării energiei electrice. 37% dintre incidente au fost cauzate de erori de sistem de tipul erori software, blocarea sau defectarea unor echipamente, erori de configurare, congestii în