Albaiulienii care observă nereguli pe domeniul public al orașului pot să le reclame la Primărie, atât prin telefon cât și prin e-mail. Acest lucru este posibil în proiectului „Sistem informatic pentru implementarea modelului de management al relației cu cetățenii în administrația publică locală prin servicii electronice moderne”, ce va ajunge la final la sfârșitul lunii iulie. Proiectul și facilitățile acestuia au fost prezentate vineri, într-o conferință de presă de către managerul proiectului, Cătălin Cristea, director al Direcţiei Programe din cadrul Primăriei Alba Iulia, Crina Iacob și administratorul municipiului, Nicolaie Moldovan.
Solicitări de informații, sesizări de distrugere a domeniului public, graffiti, afisare stradală neautrorizată, servicii de salubritate, probleme de vizibilitate rutieră, de întreținere a echipamentului din parcurile pentru copii, vehicule abandonate, sesizări de lipsă sau distrugere a capacelor de canal, parcări neregulamentare, probleme de iluminat public Practic, oricine dorește să facă o plângere la Primărie, sau să solicite informații, are la îndemână un dispecerat cu două opțiuni: cea prin telefon sau cea prin internet.
Telefonic, cetățenii vor putea apela numărul de Romtelecom 0258 819462, valabil de la sfârșitul lunii iulie (primăria va comunica data exactă din care numărul va fi funcțional). La acest dispecerat vor lucra trei persoane din cadrul Primăriei, care vor înregistra sesizările și solicitările oamenilor într-o bază de date. Fiecare solicitare va primi un număr unic de „tichet”, care va permite monitorizarea întregului flux de rezolvare, prin telefon.
Prin internet, cei care vor dori să facă sesizări sau să solicite informații de la Primărie, trebuie să își facă un cont în rubrica E-administrație de pe site-ul Primăriei. Aici, ei vor putea înregistra nereguli din oraș, localizându-le pe o ha