Este acea perioadă a anului din nou: companiile îşi prezintă rezultatele financiare şi sunt plictisitoare de-a dreptul. Mai puţin la Microsoft. Gigantul software admite ceea ce întreaga lume ştia deja: produsul pe care îl credea rivalul perfect pentru iPad este un eşec răsunător.
Rezultaltele financiare ale Microsoft pe trimestrul al doilea al anului (trimestrul 4, după cum calculează compania) arată pe scurt aşa: venituri de 19,9 miliarde de dolari, în creştere cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Totuşi, se pare că Microsoft şi-a făcut un obicei din a pierde bani în acest trimestru. Cel puţin în ultimii doi ani a făcut asta, notează The Verge.
Anul trecut, Microsoft înregistra prima scădere din istoria sa din cauza performanţei slabe înregistrate de către aQuantive, companie de publicitate în care a investit 6,2 miliarde de dolari. Anul acesta, eşecul a fost din partea produsului pe care Microsoft l-a creat de la zero: Surface RT. Tableta anunţată la mijlocul anului trecut a „reuşit“ să lipsească Microsoft de circa 900 de milioane de dolari.
Brian Hall, manager responsabil de marketingul Surface, a spus că, în ciuda pierderii, compania este decisă să continue. „Ştim că este nevoie de mulţi utilizatori de Surface pentru ca aceasta să devină un produs de recomandat“, a afirmat acesta pentru CNET.
Între timp, Surface RT a ajuns să coste cu 150 de dolari mai puţin decât la momentul lansării, dar utilizatorii nu mai sunt deloc dornici s-o aibă, în ciuda unui parcurs decent la început. Nu este încă un rival pentru iPad, după cum îl gândea Microsoft.
Înainte de a prezenta un infografic arătos cu ceea ce aduce bani la Microsoft, mai trebuie spus că după acest trimestru rezultatele financiare vor fi prezentate altfel. Diviziile sunt rearanjate la Microsoft - Windows Phone, Windows şi Xbox (divertismentul) vor deveni una singură, i