Hotelierii de pe litoral susţin că livrează camerele către agenţiile de turism la preţuri cu 20% mai mici faţă de recepţie, dar că în final turistul plăteşte acelaşi preţ, în timp ce agenţiile spun că în 95% din cazuri pachetele cumpărate de la un touroperator sunt mai ieftine.
„Dăm agenţiilor de turism camere în hotel la un tarif cu 20% mai mic. Agenţia (care acţionează ca intermediar în vânzarea camerei de hotel) este liberă să practice comisionul pe care îl doreşte, dar trebuie să îmi trimită turişti pentru ocuparea unui anumit număr de camere“, a spus Luchi Georgescu, proprietara hotelului de patru stele Melodia din Venus.
Pornind de la afirmaţiile antreprenoarei, care deţine două hoteluri în staţiunea Venus, dar care controlează şi companiile Vincon (vin) şi Meda (mezeluri), ZF a ales în mod aleatoriu trei hoteluri - Melodia din Venus, Decebal din Neptun şi Europa din Eforie Nord - pentru a vedea cum variază tariful unui pachet cumpărat direct de la hotel, cumpărat prin intermediari - agenţii de turism şi prin site-ul internaţional de rezervări booking.com. La două din cele trei hoteluri, tarifele practicate de agenţii pentru camerele contractate de la hotelieri erau aproape similare cu cele promovate în mod direct de unităţile de cazare.
Spre exemplu, la o simplă căutare pe motorul Google pentru „cazare hotel Melodia Venus“, în primele rezultate apar site-urile booking.com, litoralulromesc.ro, eximtur.ro (site-ul celui mai mare touroperator ce vinde litoralul) şi cel al hotelului, care au în ofertă servicii de cazare la acest hotel.
Pachetul cumpărat direct de la hotelul Melodia din Venus, cu şase nopţi de cazare, cu mic dejun inclus, costă 1.095 de lei de persoană, pentru un sejur în perioada 3-9 august cu cazare într-o cameră dublă. Pe de altă parte, pe site-ul de rezervări internaţional booking.com,