În medie, un român cumpără flori doar de 5 euro pe an, iar în 90% dintre cazuri, acelea sunt trandafirii. Chiar și în aceste condiții, piața florilor are foarte mult potențial de dezvoltare, devenind astfel o nișă atrăgătoare pentru antreprenori.
O florărie online, deschisă în 2010, ajunge anul acesta la 1 milion de euro cifră de afaceri. Pare puțin pentru un lider, însă în contextul în care întreaga piață este de 100 de milioane, iar 5% vine din online, afacerea are foarte mult potențial.Atât de mult încât 2 fonduri de investiții au sărit deja cu propuneri de achiziție pentru Floria, însă proprietarul, Mugur Frunzetti (37 de ani), nu este încă interesat de un exit. Ba mai mult, și-a pregătit o strategie de dezvoltare pentru următorii 3 ani care va permite extinderea brandului și în alte direcții, atât în mediul online cât și cel offline.
De menţionat că tânărul om de afaceri a avut câteva exituri în întreaga sa carieră antreprenorială. A renunţat la partea sa într-o companie de brokeraj în asigurări, respectiv un magazin online de IT& C (Marketonline). Pe acesta din urmă, a încasat jumătate de milion de euro, bani care au fost folosiți, printre altele, la punerea pe picioare a florăriei online.
Un start up de câteva zeci de mii de euro
Investiția inițială în Floria a fost de 30.000 de euro, sumă suplimentată până la 50.000 de euro, însă în doi ani a ajuns liderul pieței. ”Nu este un business în care primești și o a doua șansă, așa că am vrut să vindem flori la un preț corect, dar în același timp clientul să primească și servicii corecte”, spune Mugur Frunzetti, menționând că, tocmai pentru a-și respecta aceste principii, chiar dacă în zilele speciale cererile abundă, Floria nu va prelua mai mult de 1.000 de comenzi atunci.
Deși a avut experiența unui alt business online, antreprenorul spune că este o diferență majoră între o afacere