De la piscine şi săli de sport la cafenele şi restaurante panoramice pentru discuţiide business, dezvoltatorii centrelor de afaceri au pus în proiecte zone de servicii pentru atragerea de clienţi. Primele astfel de spaţii apar în următoarele luni.
Existenţa serviciilor conexe a devenit un criteriu important de selecţie în alegerea sediului pentru companiile care încearcă să atragă noi angajaţi sau să şi-i fidelizeze pe cei existenţi, arată consultanţii imobiliari.
"Existenţa serviciilor e importantă în identificarea unei clădiri de birouri, mai ales pentru companiile
de IT, care sunt de altfel cele mai mari consumatoare de spaţii în Cluj. În acest domeniu este o mare concurenţă pentru atragerea forţei de muncă, iar companiile se departajează între ele, ca angajatori, prin pachetul salarial, dar şi prin facilităţile oferite şi prin accesul la servicii şi locaţie. Restaurante, cafenele, săli de sport sunt facilităţi pe care companiile le vor în apropierea sediilor pentru angajaţii lor, iar astfel de servicii sunt chiar incluse în pachetele oferite personalului", explică Anamaria Burcă, managing partner al companiei de consultanţă imobiliară Coldwell Banker Transilvania.
Toate marile centre de afaceri cu şantiere în derulare la Cluj au inclus încă din primele faze de
proiect spaţii de servicii, alături de cele de birouri. Dezvoltatorii de la Felinvest au prevăzut în proiectul Cluj Business Center amenajarea curţii interioare cu spaţii verzi, sală de fitness şi un bazin semiolimpic pentru servicii pentru "business şi after-business" în ansamblul din cartierul Mărăşti. Deocamdată,
constructorii au finalizat prima dintre clădirile din proiect, scara I din primul corp (care în total va ajunge la 19.800 mp). Lucrările la scara II au fost de asemenea demarate, dar deocamdată au fost puse în aşteptare în perioada de închirere a