Unii își închiriază casele, iar alții mașinile. Există și o categorie aparte, care-și închiriază avioanele. Un business întreținut, de câțiva ani, de milionari și șefi de corporații
De la câteva sute până la câteva mii de euro. Așa stau lucrurile când vine vorba de închirierea unui charter VIP sau a unui elicopter, pentru o oră de zbor. În medie, în funcție de dotările pe care le are aeronava.
O piață care a crescut în ultimii zece ani, odată cu schimbarea culturii de business, peste tot în Europa, cu „unele stagnări între 2009 și 2012“. Cel puțin așa reiese din datele companiilor a căror principală activitate este închirierea de aeronave.
În România, lucrurile sunt foarte clar împărțite: „când ai bani, fie îți cumperi un avion, fie închiriezi unul cu care să te deplasezi rapid în interes de business sau de plăcere“, rezumă profilul celor interesați de acest aspect un șef de companie din domeniul energiei care, nu o dată, a ales să zboare de la București la Timișoara „în interes de business“.
Preferă să nu-și spună numele „ca să nu stârnească invidii printre „amicii săi, șefi la alte companii similare“. „În prezent, cei mai mulți clienți vin din sectorul corporate sau, altfel spus, companiile își transportă directorii fie pentru a vizita un teren pe care vor să facă o investiție, fie pentru a ajunge la un anumit eveniment“, vine cu o completare Alin Todea, business development manager Rent Helicopters.
Acesta amintește, foarte pe scurt, despre o companie sârbă care a vizitat, pe parcursul a două zile, un lanț de supermarketuri și care a avut nevoie de o flotă de trei elicoptere. Bineînțeles, sunt și cazuri în care un elicopter poate soluționa amplasarea de instalații de climatizare pe un supermarket, în locul unei macarale. Iar lucrurile în acest business merg chiar mai departe, tocmai în industria cinematografică. „La Băile Herculan