Cu 1,8 milioane de lei se vor „cârpi” 68 de autoturisme vechi, la Regionala Iaşi a CNADNR. Cu aceşti bani se pot cumpăra Loganuri noi. Directorul Ovidiu Laicu spune că aşa au calculat mecanicii costurile. Reparaţiile pot depăşi valoarea actuală a maşinilor.
Modul prin care instituţiile statului „sparg” sute de milioane de lei capătă, de la an la an, noi dimensiuni. Direcţia de Drumuri Naţionale vrea să repare flota de autoturisme cu circa 20.000 - 30.000 de lei bucata. În medie, o reparaţie ar costa 6.000 de euro. În total, s-au alocat 1,8 milioane de lei pentru a asigura service-ul la 68 de maşini.
Concret, patru licitaţii publice îşi aşteaptă câştigătorul, în condiţiile în care chiar motivul licitaţiilor este discutabil. „Este o comisie care se ocupă de licitaţii şi încă nu s-a făcut adjudecarea. Nu ştiu deocamdată nici câştigătorii, şi nici sumele”, ne-a declarat Ovidiu Laicu, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi.
Contract „spart” în patru
Pe listă apar Cielo, Nubira, Opel Astra şi câteva autoturisme Renault, toate mai vechi de 10 ani. Comparativ, un Logan nou costă circa 6.200 de euro, sumă comparabilă cu cea care se va cheltui pentru reparaţia unui autoturism de la DRDP. „Şi nouă ne-ar fi plăcut să luăm maşini noi, care să aibă şi garanţie, dar nu ni s-a aprobat bugetul de investiţii”, a explicat Ovidiu Laicu.
Contractul pentru repararea autoturismelor DRDP a fost „spart” în patru licitaţii distincte, sub pretextul că firmelor câştigătoare le va fi mai uşor să lucreze. Pentru zona Nord, care include judeţele Botoşani şi Suceava, contractul este evaluat la 260.000 de lei şi se are în vedere reparaţia a 13 autoturisme. Aşadar, costul pe maşină ar fi de 20.000 de lei, iar atribuirea trebuia să fie deja făcută pe 16 iulie.
Potrivit caietului de sarcini, cele 13 autoturisme sunt modelele Daewoo Cielo şi Nubira,