Piata romaneasca a masinilor noi ar putea atinge un minim istoric de 50.000 de unitati in 2013, daca ritmul de vanzari din primul semestru, de 4.000 de masini/luna, va continua, potrivit reprezentantilor Autovit.ro, cea mai mare platforma online din Romania pentru vanzare-cumparare de masini noi si second-hand, potrivit AGERPRES.
'Este totusi de asteptat ca finalul lui 2013 sa nu aduca rezultate atat de slabe, un factor de revigorare fiind programul Rabla, care, desi a inceput in luna iunie, este de asteptat sa reprezinte 10-15% din piata totala a masinilor noi. Voucherele Rabla s-au tranzactionat in piata chiar si cu un nivel de 1.300 de lei, data fiind cererea scazuta pentru acestea si perioada de doar 45 de zile de valabilitate', a declarat Mihai Cune, business manager la Autovit.ro.
Specialistii Autovit.ro estimeaza ca piata va fi insa sub nivelul de 66.000 unitati inregistrat in 2012. Aceasta valoare ar duce astfel piata masinilor noi aproximativ la nivelul anului 1995, cand marcile de import aveau o prezenta mult mai redusa in Romania.
'La masini second-hand din import nu sunt motive ca valoarea de circa 30.000 de unitati pe luna sa se schimbe radical (cele din import si reinmatricularile de masini rulate din Romania). Va creste ponderea masinilor cu norma de poluare Euro 2, dat fiind ca taxa auto a scazut. Ne mai asteptam la o crestere si pe segmentul de masini Euro 4 cu motoare mici, dar cel mai mult la masinile cu motoare Euro 5, unde timbrul de mediu are o valoare foarte mica', a mai spus Mihai Cune.
Pentru piata de masini second-hand, Autovit.ro estimeaza ca in 2013 aceasta sa fie sub nivelul anului trecut, cu o scadere de aproximativ 15-20%.
Pe baza datelor directiei de specialitate a Politiei - DRPCIV, reprezentantii Autovit.ro s-au referit si la diferentele mari in ceea ce priveste preferintele pe marci la autoturisme