Zeci de minute de aşteptare la barieră la intrarea într-o capitală europeană? Pare o ipoteză fantezistă, dar autorităţile Capitalei fac totul posibil. Trecerea peste calea ferată Bucureşti-Constanţa de pe Şoseaua Petricani a devenit cel mai urât acces în oraş, iar reporterii Click! au aflat că autostrada suspendată a lui Oprescu ţine oamenii la coadă.
A trebuit să moară bogătaşul Nae Nicolae pentru a se repune pe tapet problema barierelor de la intrările în cel mai mare oraş al ţării. În orice capitală civilizată din Europa astfel de locuri care toacă nervii şoferilor sunt rezolvate din punctul de vedere al infrastructurii prin soluţii simple: pasaje sub sau supraterane.
De ce nu există un pasaj rutier într-o zonă de trafic intens şi în care conducătorii auto stau cu zecile de minute la cozi interminabile?
O să râdeţi, dar vinovatul este atotputernicul primar al Capitalei, Sorin Oprescu. Deşi încă de acum cinci ani există un proiect al autorităţilor din sectorul 2 şi din oraşul ilfovean Voluntari pentru a rezolva problema traficului în zonă, Oprescu l-a blocat. Motivul este halucinant.
„Avem de cinci ani un proiect prin care voiam să atragem bani europeni pentru a realiza un pasaj suprateran. Oprescu l-a refuzat şi nu a vrut să ne ofere terenuri necesare sau avize. Fără OK-ul lui nu ne putem mişca, aşa că trebuie să aşteptăm să revină la sentimente mai bune", povesteşte arhitectul-şef al sectorului 2, Bogdan Părvanu. Acesta ne-a precizat că edilul-şef al Capitalei le-a explicat că va rezolva problema barierelor din oraş prin proiectul megalomanic „Autostrada Suspendată".
„Nu are bani, nu face autostrada, dar nici pe noi nu ne lasă", prezintă pe scurt arhitectul Părvanu cum „se preocupă" Sorin Oprescu de problemele oraşului.
Afacerist ucis de tren
Zecile de minute petrecute la bariera de pe Şos. Pet