Conducerea Primăriei Municipiului Zalău a prezentat la şedinţa Consiliului Local de vineri o informare privind corecţiile aplicate proiectelor cu finanţare europeană derulate de municipalitate. Informarea a fost prezentată la cererea formulată în şedinţa precedentă de consilierul local Claudiu Bîrsan.
Potrivit documentului prezentat de primărie, cinci proiecte cu finanţare europeană au suferit corecţii ce totalizează 1.728.013 lei. Primăria a plătit deja, din bugetul local, 1.358.006 lei din această sumă.
Cea mai mare corecţie a fost aplicată proiectului Sistem de management al traficului în municipiul Zalău, unde au fost găsite nereguli atât la contractul de lucrări, cât şi la cel de audit. Astfel, pentru că la contractul de lucrări primăria a cerut ofertanţilor să prezinte trei contracte de lucrări similare în valoare de cel puţin 10,5 milioane de lei, precum şi experienţa profesională a inginerilor, s-a aplicat o corecţie de 10 la sută din valoarea contractului, adică 1.337.400 de lei. La acelaşi proiect, pentru că auditorului i s-a cerut la licitaţie certificat ISO şi diplomă de studii superioare specializarea „contabilitate sau finanţe”, la contractul de audit s-a mai aplicat o corecţie de 10 la sută din valoare, respectiv 1.808 lei.
Următoarea corecţie, ca valoare, este cea aplicată contractului de lucrări din cadrul proiectului „Amenajare peisageră a parcului central municipal Zalău”. Pentru respingerea a doi ofertanţi, s-a aplicat o corecţie de 345.237 de lei.
La proiectul de modernizare a corpurilor A şi B şi a internatului şi construirea corpului de legătură între corpurile A şi B de la Colegiul Tehnic „Alesandru Papiu Ilarian” s-a aplicat o corecţie de 36.292 de lei la actul adiţional la contractul de lucrări, pe motiv că problemele care au determinat, pe parcurs, schimbarea soluţiei de fundare a corpului de legătură ar fi tr