Guvernul României a trimis Comisiei Europene (CE) documentul în baza căruia solicită fonduri pentru finanţarea programelor operaţionale în perioada 2014-2020 fără un “Master Plan pe Transport”, fapt ce ar putea ţine blocată conducta banilor europeni pentru infrastructură de la începutul anului viitor, determinând noi probleme în absorbţia fondurilor europene, reiese dintr-un raport obţinut de MEDIAFAX.
Proiectul Acordului de Parteneriat transmis de România către Bruxelles a fost notat de CE cu calificative precum “incoerent” şi “fără priorităţi clare” solicitând ca documentul să fie refăcut “peste vară”, până în luna septembrie.
"Comisia a reiterat importanţa Acordului de Parteneriat şi necesitatea ca aspectul calitativ să fie cel care primează în elaborarea documentului, România având la dispoziţie toată vara pentru a-l îmbunătăţi şi a propune în septembrie o versiune care să corespundă cerinţelor şi recomandărilor Comisiei", a observat CE.
Din cauza lipsei unui Master Plan pe Transport întregul program operaţional pentru infrastructură este în pericol să fie blocat.
„A fost semnalată şi lipsa unui Master Plan pe Transport, ale cărui priorităţi să fie redate în document, atrăgându-se atenţia că obiectivul nu va fi luat în discuţie decât atunci când Master Planul va fi finalizat şi că, în plus, există pericolul ca întregul program operaţional preconizat pentru marile proiecte să fie blocat în absenţa acestui Master Plan”, se arată în ştirea Mediafax.
"Vor trebui incluse analize cu privire la siguranţa rutieră (ex: îngrijorări cu privire la numărul de decese survenite în urma accidentelor în România), precum şi la modalităţile de eliminare a deficienţelor administrative (ex.: restructurarea în domeniul căilor ferate)", indică raportul citat.
Ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, a anunţat în luna iunie că România a