Cele mai performante proiecte, în funcţie de veniturile realizate pentru fiecare metru pătrat de mall, sunt Băneasa, Cotroceni, Iulius Cluj, Bucureşti Mall, City Park Constanţa şi complexul comercial Orhideea, cu încasări de circa 30 euro/mp lunar.
Ierarhia la vârf în piaţa centrelor comerciale a rămas neschimbată anul trecut, unde mallurile dominante din Bucureşti - Băneasa Shopping City şi AFI Palace Cotroceni - au realizat cele mai mari venituri, în timp ce Bucureşti Mall, „pionierul“ acestei pieţe, continuă să piardă teren în aşteptarea unei renovări care întârzie să înceapă, reiese dintr-o analiză a ZF asupra celor mai importante 50 de centre comerciale din România.
Cifra de afaceri a Bucureşti Mall a scăzut anul trecut cu 11,6%, la 14,5 mil. euro, centrul comercial al celor de la Anchor Grup fiind astfel depăşit de proiectele Iulius Mall din Timişoara şi Cluj, deţinute de Iulian Dascălu, sau de mallul Sun Plaza din Berceni. Totodată, veniturile Plaza România, al doilea proiect din portofoliul Anchor Grup, au scăzut cu 25%, la 9,3 mil. euro.
În altă ordine de idei, proiecte lui Dascălu din Timişoara şi Cluj şi, probabil, Polus Center Cluj, sunt singurele centre comerciale din afara Bucureştiului care intră într-un Top 10 dominat autoritar de mallurile şi parcurile comerciale din Capitală. Firma din grupul Immofinanz care administrează Polus Center Cluj nu are publicat pe site-ul Finanţelor bilanţul pentru 2012 (în 2011 a realizat venituri de 13,2 mil. euro).
Vezi ce venituri şi încasări au avut primele 50 de centre comerciale din România pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 16.07.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cel