Dupa 10 ani, in care Romania a platit circa 1,4 miliarde de euro si s-a ales cu doar 52 de km de autostrada functionali si alti 64 km in stadiu de executie de 50%, contractul cu Bechtel pentru construirea Autostrazii Transilvania a fost in cele din urma reziliat.
In tot acest timp scurs din 2003 si pana acum, desi a fost criticat de aproape toata lumea, afacerea Bechtel nu a ajuns niciodata la DNA, scrie avocatura.com.
Contractul cu compania americana Bechtel, pentru construirea Autostrazii Transilvania, intre Brasov si Bors, a fost semnat de statul roman, prin Administratia Nationala a Drumurilor, actuala CNADNR, in 2003, pe vremea in care guvernul era condus de Adrian Nastase, iar titular la Ministerul Transporturilor era Miron Mitrea.
De atunci, Romania a avut 8 ministri la Transporturi, din care 5 din partea partidelor care, in 2003, erau in Opozitie. Toate guvernele post-Nastase si toate partidele, cu exceptia PSD, au criticat vehement acest contract, pe motiv ca aduce doar prejudicii Romaniei, acuzandu-i pe artizanii acestuia de interese personale ori chiar de subminarea economiei nationale.
Totusi, nimeni nu a facut vreodata vreo plangere penala impotriva acestora.
“Pe rolul DNA nu s-a inregistrat in perioada 2003 – 2013 o cauza penala, avand ca obiect constructia autostrazii Transilvania in care sa fie inceputa urmarirea penala in rem sau in personam”, se arata intr-un raspuns al Directiei Nationale Anticoruptie, la solicitarea Avocatura.com.
Guvernul Ponta, prin ministrul Marilor Proiecte, Dan Sova, care a preluat contractele pentru constructia de autostrazi, a decis sa rezilieze contractul, platind firmei americane daune de 37,2 milioane de euro, si sa abandoneze cu totul lotul Suplacu de Barcau – Bors. Rezilierea a dat din nou ocazia actualei opozitii sa ceara autosesizarea DNA.
Si totusi, de ce niciun mini